چگونه یک بازاریاب خوب شویم؟ | سری اول
نوشته شده توسط : worldmarketing

چگونه یک بازاریاب خوب باشیم


بازاریابی صنعت بزرگی است که دائما در حال رشد و تحول است. این که آیا شما تازه کار خود را در بازاریابی شروع کرده اید یا مدتی در بازاریابی کار کرده اید ، همیشه روش های بهبود وجود دارد. اول و مهمتر از همه ، شما باید مهارت های شخصی کلی را توسعه دهید که به عنوان بازاریاب به شما کمک می کند. سپس ، شما باید بدانید که چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید ، عادت روزانه خوبی ایجاد کنید و از راهکارهای موثر بازاریابی دیجیتال برای فروش محصول یا خدمات خود استفاده کنید.

مهارت های ارتباط کلامی خود را توسعه دهید. ارتباط کلامی هنگام فروش محصولات یا خدمات یا ارتباط با مشتری یا اعضای تیم بسیار مهم است. مهارت های ارتباطی خود را با برگزاری جلسات پیشرو یا ارائه سخنرانی ها تمرین کنید.
داشتن یک ارتباط کلامی با اعتماد به نفس ، اعتبار شما را به عنوان یک بازاریاب برقرار می کند و شما را متقاعد کننده تر می کند.


مهارتهای شخصی خود را توسعه دهید


مهارت نوشتن خود را با نوشتن در سبک های مختلف تمرین کنید. تا آنجا که می توانید سبک های مختلفی بنویسید تا یاد بگیرید چگونه نوشتن را با صدای مختلف و برای مخاطبان مختلف یاد بگیرید. مواردی مانند نوشتن کپی آگهی ، صفحات فرود ، پست های وبلاگ و ایمیل های حرفه ای را امتحان کنید.
اگر احساس می کنید مهارت نوشتن شما ضعیف است ، می توانید برای بهبود آنها ، یک دوره نوشتن را طی کنید.
هرچه مخاطبان و کانال های مختلف تری برای شما بنویسند ، می توانید محصولات و خدمات مختلفی را برای جمعیتی مختلف به بازار عرضه کنید.
برای یادگیری فن آوری های مختلف بازاریابی دوره های مختلفی را برگزار کنید. دوره های آنلاین رایگان در مورد مواردی مانند SEO ، برنامه نویسی و برنامه نویسی تجزیه و تحلیل وجود دارد. برخی از این موارد را در نظر بگیرید تا حداقل کمی در مورد برخی از فن آوری های مختلف که اغلب به عنوان بازاریاب با آنها کار خواهید کرد ، آگاهی داشته باشید. 
اگر در یک شرکت بزرگ مشغول به کار باشید ، غالباً بخش ها یا افراد دیگری وجود دارند که به موارد فنی تر اهمیت می دهند. با این حال ، اگر حداقل کمی در مورد این نوع کارها بدانید ، همکاری در تیم ها یا انجام کارهای کوچک خودتان آسان تر است.

روی توسعه مهارت های مدیریت زمان خوب کار کنید

برای کمک به شما در مدیریت بهتر وقت خود ، یک سیستم شخصی برای سازماندهی بسازید. وبلاگ های مدیریت زمان زیادی و سایر مطالب به صورت آنلاین وجود دارد که می توانند نکات و ترفندهایی را برای شما فراهم آورند تا بتوانند تولید بیشتری داشته باشند.
توانایی مدیریت زمان خود به طور مؤثر برای ایجاد توانایی های کلی استراتژی های بازاریابی و کمپین های بازاریابی پیچیده ضروری است.
داوطلب برای به دست آوردن تجربه بازاریابی در مناطق مختلف. داوطلبانه راهی عالی برای به دست آوردن تجربه ارزشمند بازاریابی است ، به خصوص اگر تازه وارد این زمینه شوید. سازمانی را پیدا کنید که در زمینه فعالیتهای بازاریابی خود به کمک نیاز داشته باشد و داوطلبانه برای مقابله با این کار باشد.
به عنوان مثال ، شاید پارک های محلی و جامعه تفریحی شما به یک مدیر جامعه برای اداره رسانه های اجتماعی خود احتیاج داشته باشد. شما می توانید برای به دست آوردن تجربه در بازاریابی رسانه های اجتماعی داوطلب شوید.
داوطلب شدن لازم نیست چیزی رسمی باشد. به عنوان مثال ، شاید شما یک دوست داشته باشید که یک کارآفرین است که نوعی محصول را راه اندازی می کند. شما می توانید داوطلب باشید تا در تبلیغات اینترنتی پرداخت شده خود به آنها کمک کنید تا به فروش محصول و کسب تجربه کمک کنید.


ارتباط با مخاطبان خود


برای درک مشتری مشتری ، به داده های موجود در مورد مشتریان موجود نگاه کنید. تمام داده های موجود در مورد افرادی را که قبلاً محصول یا خدمتی را که می فروشید ، خریداری کرده اید ، مانند اطلاعاتی که از فروش آنلاین دارید یا پرونده هایی که در مورد مشتریانی که خدمات شما را خریداری کرده اند ، بررسی کنید. برای آشنایی مخاطبان خود ، علایق مشترک ، جمعیتی و سایر موارد مشترک آنها را مشخص کنید. 

این کمک خواهد کرد که تمام استراتژی های بازاریابی خود را راهنمایی کنید تا بیشتر به مخاطبان ایده آل برسید و بیشتر محصول یا خدمتی را که بازاریابی می کنید بفروشید.

از داده های مشتری برای ایجاد personas خریدار استفاده کنید

به مواردی مانند سن ، حرفه ، سرگرمی ، علاقه ، درآمد ، جنسیت و هر چیز دیگری که در داده های مربوط به مشتریان خود مشخص کرده اید ، نگاهی بیندازید تا بتوانید یک شخصیت یا شخصی از مشتریان ایده آل خود ایجاد کنید. خلاصه ای تک صفحه ای را برای توصیف همه این صفات برای هر شخص خریدار جمع کنید.
به عنوان مثال ، اگر شما در حال فروش چکمه های پیاده روی هستید ، ممکن است شخصیت خریدار شما چیزی شبیه به این باشد: نر 25 تا 50 ساله ، در شمال غربی اقیانوس آرام زندگی می کند ، در یک صنعت فناوری با شغل پردرآمد کار می کند ، عاشق انجام کارهای خارج از منزل در آخر هفته ها است ، خرج می کند. اوقات فراغت خود را در خواندن وبلاگ در مورد پیاده روی و تجهیزات کمپینگ ، و حساب های شیوه زندگی ماجراجویی و سفر را در اینستاگرام دنبال می کند.

یک داستان نویس باشید تا در سطح عاطفی با مشتریان ارتباط برقرار کنید

بازاریابان خوب باید داستان نویسان خوبی باشند. تمام کمپین های بازاریابی شما ، مهم نیست که از طریق کدام کانال عبور کنند ، باید داستان را به مشتری بگویید تا بتواند آنها را با محصول یا خدمات شما ارتباط برقرار کند.
به عنوان مثال ، اگر در حال فروش کوله پشتی هستید ، باید داستانی در مورد آن کوله پشتی بگویید که باعث می شود مشتریان بخواهند آن را بخرند. سعی کنید داستانی در مورد انواع ماجراهای صاحبان آن کوله پشتی بگویید. به عنوان مثال ، شاید آنها بتوانند ماجراهای ناهموار پیاده روی های سخت کوهپیمایی را برپا کنند ، یا شاید آنها به یک سفر گسترده به اروپا بروند و همه فرهنگ ها و تاریخ های مختلف را در آنجا ببینند و تجربه کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: